Bratislava 8. marca (TASR) – Hydina pochádzajúca zo Slovenska tvorí 52,75 % ponuky obchodných reťazcov v SR. Ukázal to prieskum, ktorý Únia hydinárov Slovenska (ÚHS) realizovala v období medzi 2. a 5. marcom tohto roka. “Prieskum sme uskutočnili v deviatich najväčších obchodných sieťach na Slovensku,” povedal na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave riaditeľ ÚHS Daniel Molnár.
Menej ako polovica mrazenej a chladenej hydiny v ponuke slovenských obchodov pochádza zo zahraničia. S podielom takmer 29 % sú najsilnejšie zastúpení maďarskí výrobcovia, za ktorými nasledujú Česká republika (8,7 %) a Poľsko (4,06 %).
U hydinových výrobkov je podiel slovenských výrobcov 64,57 %. V rámci zahraničných spoločností je najsilnejšie zastúpená Česká republika s 26,29 %, za ktorou nasleduje Poľsko so 4,57 %. “Ostatné krajiny majú zastúpenie menšie ako 3 %,” podotkol Molnár.
V rámci ponuky vajec došlo podľa neho v poslednom čase na slovenskom trhu ku zmene. Podiel slovenských výrobcov sa od začiatku roka zvýšil a podľa výsledkov prieskumu dosiahol takmer 87 %. Vajcia dovážané z Poľska boli zastúpené 13,04 %, pričom iné zahraničné vajcia únia na obchodných pultoch nenašla.
V rámci jednotlivých obchodných reťazcov bol najvyšší podiel slovenskej hydiny v predajniach Lidl (93,33 %) a CBA (67,74 %). “Na porovnanie: najnižší podiel slovenskej hydiny je v Kauflande s 23,81 % a v Bille vo výške 40,74 %,” konštatoval Molnár.
Pri hydinových výrobkoch bol podiel slovenského tovaru v obchodoch CBA 100 %, za ktorým v tomto smere nasledovali spoločnosti COOP Jednota (90,48 %) a Tesco (88,46 %). Najnižší podiel mal podľa ÚHS Lidl so 6,25 %.