Slovenská Hydina
menu
  • Domov
  • Orgány
  • Zoznam členov
  • Magazín
    • Kvalita zo Slovenska
    • Tipy a zaujímavosti
    • Newsletter
  • Aktuality
  • Kontakt
Slovenská Hydina
  • Domov
  • Orgány
  • Zoznam členov
  • Magazín
    • Kvalita zo Slovenska
    • Tipy a zaujímavosti
    • Newsletter
  • Aktuality
  • Kontakt
  • Aktuality

Ministerstvo chce reťazce potrestať zverejňovaním ich marží

  • 11.09.2012

Topoľčany 11. septembra (TASR) – Ministerstvo pôdohospodárstva SR chce pomáhať slovenským hydinárom pri umiestňovaní ich výrobkov na slovenskom trhu. Prisľúbil to dnes minister pôdohospodárstva Ľubomír Jahnátek na stretnutí s predstaviteľmi Únie hydinárov Slovenska, ktoré sa konalo v závode spoločnosti Hyza a. s. v Topoľčanoch. Podľa ministra patrí hydinársky priemysel k najviac postihnutými odvetviam za posledných 20 rokov. „Výroba jatočnej hydiny poklesla neuveriteľným spôsobom. Dnes nestačí v podstate ani na 50 percent kryť potrebu domáceho obyvateľstva. Vodná hydina nám v podstate úplne odišla a dneska máme možno len päťpercentné kapacity, ktoré na Slovensku potrebujeme. Riešime stav tak, aby sme nastavili systém, aby sme ho prebudili a aby sme hľadali riešenia, ako zabezpečiť odbyt, hlavne cez obchodné reťazce, ktoré realizujú až 80 percent takejto produkcie,“ skonštatoval Jahnátek.

Podľa ministra dnes štát nemôže obchodníkom diktovať nákupné ceny, ani určovať odkiaľ majú potraviny nakupovať. Chce však zriadiť takzvané komoditné rady, ktoré budú sledovať všetky potravinové komodity na trhu. „Cenová rada bude zasa kontrolovať rozdelenie marží v celom potravinovom reťazci a bude dávať odporúčania, čo treba zo strany štátu robiť, akú legislatívu prijať, či ako nastaviť podporné mechanizmy,“ vysvetlil Jahnátek. Ministerstvo bude dôsledne kontrolovať cenové marže obchodníkov a je pripravené použiť tieto informácie proti nim. „ Nie je možné, aby mali reťazce 24 až 25-percentné marže, niektoré majú na hydine aj 29 percent v čase, keď dodávateľom nechce nikto zvýšiť výkupné ceny ani o cent. Jediné, čoho sa obchodné reťazce obávajú, je negatívna reklama a tú budeme aplikovať. A budeme zverejňovať aj obchodné marže jednotlivých reťazcov na jednotlivé potravinové komodity a potom sa s tým budú musieť vysporiadať, lebo určite to bude mať vplyv na ich odbyt,“ myslí si Jahnátek.

Komoditné rady už podľa Jahnátka vznikajú a do konca roka by mali priniesť prvé výstupy. „Budú mať za úlohu nastaviť aj zvýšenú spotrebu domácich potravín. Náš cieľ je 80 percent domácich potravín na trhu v priebehu štyroch až šiestich rokov, lebo dnes je ten podiel iba 46 percent. Komoditné rady budú v spolupráci s obchodnými reťazcami robiť aj nábehové krivky, oni musia zabezpečiť výrobné kapacity, spracovateľské kapacity, či systém štátnej podpory, ktorým by sme mohli tých 80 percent domácich potravín na našom trhu zabezpečiť,“ dodal Jahnátek.

Podobné články
Čítať článok
  • Kvalita zo Slovenska

Infografika: Označovanie potravín – hydinové mäsové výrobky

  • 27.03.2023
Čítať článok
  • Kvalita zo Slovenska

Hydina chovaná na produkciu mäsa – poznáte rozdiely medzi jednotlivými druhmi chovov?

  • 23.02.2023
Čítať článok
  • Kvalita zo Slovenska

Vtáčia chrípka na Slovensku: slovenská hydina je aj naďalej bezpečná

  • 15.02.2023
Čítať článok
  • Tipy a zaujímavosti

Spoznajte benefity kuracieho, morčacieho, kačacieho a husacieho mäsa

  • 10.02.2023
Čítať článok
  • Tipy a zaujímavosti

Aké sú ideálne vlastnosti vajec a čo ich ovplyvňuje?

  • 19.01.2023
Čítať článok
  • Kvalita zo Slovenska

Pozitíva a negatíva metód chovu kurčiat – prekvapivé číselné ukazovatele?

  • 04.01.2023

Pridajte komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

  • Kontakt

0911 226 814

molnar.unihyd@azet.sk

Facebook Instagram

Copyright @2022 | Slovenská Hydina

Ochrana osobných údajov

Grown by ContentFruiter

Napíšte hľadané kľúčové slovo a stlačte Enter na klávesnici.